14 Şubat 2017 Salı

SEVGİ GÜNÜ











Çok daha gençken sevgililer günü gibi tarihler daha bir önemliydi sanki . Dün geceyi küçük çocuğunun başında ateş kontrolü ile uyumadan geçirmiş bir anne kimliğiyle ise tek önem verdiğim ateşin kontrol altına alınmış olmasıydı ...


'' Bugün sevgililer günüymüş '' diye sabah hatırlatan kızıma benim hediyem sizlerin sağlığı diye içimden geçirerek gülümsedim .


Benim için sevgililer günü gençlik yıllarımdaki anlamlarını değiştire değiştire bugünlere geldi ama aşkın heyecanlı kıpırdanışlarını yaşadığımız o günleri yaşayanları da anlıyorum :)


Sevgililer günü  kapitalist düzenin alışveriş - hediye bağlantısı ile eleştirilir. Aslında Aşk kitabının da yazarı olan  ülkemizin en iyi ilişki koçlarından Aslı Aydemir PCC ' nin günü değerlendirildiği sosyal medya paylaşımını sizlerle paylaşıyorum...Böylesine güzel fikirlerin üretilmesine vesile olduğu için de sevgi günü demeyi tercih ettiğim günümüzü kutluyorum :)


''Konumuz aşksa ve birtakım koşullanmalardan aklımıza hediye almak ve vermek geliyorsa, kalbimizde bulunsun:
Sevgilinize verebileceğiniz en güzel hediye, kendinizsiniz. Yalansız dolansız, oyunsuz, kılıfsız; sahici, içten, açık.
Bunun için kendinizi sevin. Çok sevin. Böylesine bir hediye verebilmenin tek yolu bu. Kendinizi o kadar sevin ki, ne olursa olsun kendiniz olmayı kimse olmaya değişmeyin.
...
Değerinizin, gücünüzün, eşsizliğinizin bilincinde olun. Varlığınıza şükredin ve sizi böyle seven birine sevgilim deyin. Sakın daha azı ile yetinmeyin.
Yüksek beklentileriniz olsun. Sevgilinizden verebileceği en güzel hediyeyi isteyin. Kendisini. "Seni dinlemek istiyorum.", "Seninle zaman geçirmek istiyorum.", "Seni merak ediyorum." "Seni çok seviyorum." Söyleyin. Yargılamadan, alay etmeden, küçümsemeden, korkmadan dinleyin, merak edin, çok sevin, bunu gösterin. Hediyenizi böylelikle alabilirsiniz. Daha azıyla değil.
Hediye almak da vermek de güzeldir. Daha güzeli, bunu anlamsızca bir güne sıkıştırmaya çalışmadan; sindire sindire her güne, hatta her ana yaymaya bakmaktır. Çünkü aşk bunu hak eder. Daha azını değil . ( Aslı Aydemir PCC İlişki Koçu )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder