3 Şubat 2015 Salı

EVRENİN MERKEZİ NERESİ ?

                Siz de benim gibi çocukken sık sık gökyüzüne bakıp düşünür müydünüz ? Yıldızları ve ayı inceler sonra en uzak yıldızı görmeye çalışırdım . Bu güzel oyun özellikle  yazları geçirdiğimiz bulutsuz Dikili  gecelerinde çok keyifli olurdu. Bu gün izlediğim  Fizikist' in yayınladığı video çok etkiledi beni. Evrenden sınırlarından ,büyüklüğünden bahsederken iç dünyamda türlü türlü yolculuklar yaptırdı. Çok uzatmadan merkezi bir nokta alınırsa gözlemlenen evren çapı 93 milyar ışık yılı ...Dikkatinizi çekerim bu sadece gözlemlenebilen :) Peki bir sınırı var mı diye düşünürseniz  her yöne 46 milyar ışık yılı uzaklıkta.. Asıl etkileyici olan geliyor..Merkezi..Evrenin merkezi neresi biliyor musunuz  SİZ ! Evet herkes kendi noktasında kendi evreninin merkezi..Tasavvufun  nokta öğretisi ile anlattığı bu kavramın bilimle süslenmesi sizi de benim gibi heyecanlandırdı mı ? İsterseniz daha sonra tasavvufa da merhaba deriz. Merak edenlerle benim gibi merak etmeyi sevenlerle...Sevgilerimle...www.fizikist.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder