13 Şubat 2015 Cuma

ÖZGÜRLÜK DEĞERİ

       Merhaba bu gün yaşadığımız devirde hepimiz için önemli bir değerden '' Özgürlük'' ten bahsetmek istiyorum. Hangimiz Mel Gibson'un  '' Freedom '' diye bağırdığı sahnede duygulanmadık .Aslında insan tek başına ferd olarak yalnız geldiği bu dünyada biriktirdiklerini ve deneyimlerini de yanına alarak ferd olarak yine yalnız gidiyor .Yaşamı yaşamayı seçme hakkının  kısıtlandığı  ruhsal ya da  bedensel hastalık , ciddi  engel  v.b. durumlar dışında yaşam daha da  özgürce çizeceğimiz harika bir tablo ...İşte tam burada bu gün tanıdığım bir kadını anlatmak istiyorum.Benim için adeta özgürlük değerinin asıl heykeli  AMELİA EARHART . 1928 senesinde Eylül ayında Atlantik ve pasifik arasında solo bir uçuş gerçekleştirerek tüm dünyanın ilgisini çeken kadın. Amelia  6 farklı okul okudu. Ama sadece birini bitirdi. HAVACILIK OKULU. 1921 'de uçmaya başladı. 1922 ' de  5000 metreye çıkarak dünya yükseklik rekorunu kırdı. 1928 'de ise 20 saat 40 dk 'da atlantiği geçen ilk kadın pilot oldu. 1937 'de son rekor denemesi öncesi yorumu şuydu : ''Ne kadar tehlikeli olduğunu biliyorum. Yapmak istiyorum çünkü yapmak istiyorum. Erkeklerin denediği her şeyi kadınlarda deneyebilir.'' Hayatını kaybettiği  son pasifik uçuşu öncesi yüzlerce seminer yaptı. Özellikle genç kadınları sürekli yüksek eğitimi almaları ve çok erken evlenmemeleri konusunda cesaretlendirdi. Son uçuşuna gülümseyerek gitti ve akıllarımızda şu cümlesi ile kaldı. '' En zoru harekete geçmek. Gerisi azim ve kararlılıkla geliyor .''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder