8 Mayıs 2015 Cuma

HEM ANNE HEM BABA TARAFINDAN ÖĞRETMEN ÇOCUĞU OLMAK




                 HEM ANNE HEM DE BABA TARAFINDAN ÖĞRETMEN ÇOCUĞU OLMAK


        ''Öğretmenler yeni nesil sizin eseriniz olacaktır.'' M.Kemal ATATÜRK ....Ben bu yüce vizyonla hareket eden hem öğretmenlik mesleklerinde hem de anne - baba kimliklerinde yüksek sorumluluk timsali olan ebeveynlerle büyüdüm. Etrafım genelde karı koca öğretmen çiftler ve çocukları ile doluydu. Misafirlerimiz , piknik arkadaşlarımız hatta 3 ay yazlarımızı çadırda yanyana geçirdiğimiz yine bu insanlardı. Geriye dönüp baktığımda hepsiyle tatlı acı anılarım olduğunu görüyor bir taraftan da öğretmen kimlikleri ile bana olan katkılarını farkediyorum...



        Ekşi sözlükte öğretmen çocukları ile ilgili okuduğum çok güldürdü ve düşündürdü beni..''Asker çocuğu olmaktan beter '' diye tanımlanmış :) İyi okullarda iyi bir eğitim alıp dirilmiş çelik disiplinli bir öğretmen çocuğunun önünde 2 seçenek vardır diyor . İyi okullarda eğitim alıp hayatta hep yükselmek , hep yükselmek ya da isyan edip dağlara çıkıp eşkiya olmak.. Gülümsedim mizahın içindeki doğruluk taraflarına..Kendi hikayemden yazmak istiyorum öğretmen çocuğu olmayı üstelik benimkisi hem ana hem baba tarafından :)

       * Öğretmen çocuğu her şeyi bilir algısı  sizi daha doğmadan kuşatmıştır. Siz intrauterin (annekarnı) hayatınızdan itibaren mükemmelsinizdir.

       * Öğretmen çocuğu daima örnek öğrenci olmalı ve hata yapmamalıdır. Mesela ben hiç ders çalışmadığım 7. sınıfa kadar bu bilinçle ders çalışır taklidini çok iyi yaptım :)

       * Okulda onlarca çocukla uğraşıp evdeki çocuklarla da ilgilenecek sabrı ve gücü bulamayan anne babaya hazırlıklıdır öğretmen çocuğu. Çoğu işi yaşından önce sorumlulukla yapar varsa kardeşine yarım gün bakıcılık yapar. En azından benim ilkokul yıllarımda öyleydi. 12 yaşımın içindeyken özene bezene kahvaltı hazırladığım kardeşimi sıcak çayla haşlamıştım. O yaşlarda bile benim için çaysız kahvaltı olmazdı ama anneme anlatmam zor oldu tabii :)

       * İlginç şekilde annen ve baban senin başarından fazla gurur duyar , başarısızlığın  için normaladen fazla üzülürler. Bu davranış paterninin arkasında aslında kendi performanslarını  çok önemsediklerini büyüdüğünde anlarsın..

       * Bütün gün sınıfa bağıra bağıra ders anlatmaktan anne babanın normal konuşması da yüksek sesle olur çoğu kez. Bu nedenle istemsiz olarak sen de yüksek sesle konuşmaya başlar evden ayrıldıktan sonra aldığın
 uyarılardan sonra normale dönersin.

        * Benim gibi ilkokulu annenle ortaokul ve liseyi babanla okursan kendini büyürken hep güvende hissedersin ve asla harçlıksız ve aç kalmazsın. Üstelik kimse sana yanlış hareket yapmaz yaparsa da genelde anne babanın öğrencilerinden biri gelir seni kurtarır.

        * Biraz büyüdüğünde aynı okuldan hoşlandığın biri varsa yandın . Benim gibi kocaman gülümseme ile yanyana yürürken öğretmenler odasından bakan babanın çakmak lacivert gözleri ile karşılaşıverirsin birden. Aşk böyle bir şey gerçekten insanın aklını alır.

        * Sınıf arkadaşların tarafından ara ara bir yazılı kağıtlarına bak hatta müdahele et baskısı ile karşı karşıya kalırsın . Benim gibi arkadaşlık değerlerin yüksekse duygusal tarafın ve mantığın genç yaşta fazla mesai yapar. . Sana tek getirisi kendi notunu o ders için önceden öğrenirsin.

       * İlginç şekilde okula hep yalnız gitmek istersin anneye babaya takılmazsın.

      * Ders içinde öğretmenim derken zorlanır derste baba evde hocam dersin :)

      * Yerli malını her sınıfta kutlarsın.

      * Herkesin çekindiği sert öğretmenler senin sofranda yemek yediğinden , sana etkileri sınırlıdır. Bu bazen benim gibi özgüveni zaten yükseklerde gereksiz özgüven patlaması yapar. Yaş aldıkça dengelenirsin ve bu günlerdeki horozluklarına güler geçersin :)

       * Büyüdüğünde kazara biri sana beraber büyüdüğün diğer öğretmen çocuklarından birini yakıştırsa '' Kardeşim o benim ''  diye bağırırsın. En azından o yıllarda benim için böyle gelişmişti :)

       * En son ve en güzel maddeye geldim .Annen ve babanla dolu dolu 3 ay tatil yaparsın. Onlar seminerlere gittiğinde kardeşine bakarsın. Evi de sana emanet ederler. İster istemez sorumluluk alır ve kişiliğinin böyle gelişmesinin meyvelerini büyüdüğünde iş hayatında yersin.

 
                   Maddeler uzatılabilir. Benim çocukluğum  böyle geçti. Ama bu yaşımdan bakınca artıları ve eksileri ile tamdı , güzeldi...Annem ve babam da öyle....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder