13 Mayıs 2015 Çarşamba

SOMA




                                                        SOMA      
 
                    13 Mayıs 2014 ikindi vakti bütün canlı yayınların memleketimden yapıldığını görünce anlayamadım facianın büyüklüğünü.  Hemen orada oturan annemleri ve kız kardeşimi aradım. Haberler ilk duyulduğunda bazen olay tüm gerçekliği ile yansımaz  112 tecrübelerimden bunu biliyordum . Soma Devlet Hastanesi'nde çalışan yakınlardan alınan geri bildirim sonrası olayın büyüklüğü ortaya çıktı.


      

               1941 senesinden bu yana 3000 'den fazla madenci yaşamını yitirmiş maden kazalarında. En ölümlü kaza  1992 senesinde Kozlu kömür madeninde 263 madencinin kaybıyla yaşanmış. Oysa Soma 'daki facia 300 'ün üstünde can kaybı ile en acı noktayı koydu.. Kayıpların bu kadar fazla olmasında vardiya değişimi nedeniyle 787 işçinin maden içinde olması vardı. Yerin 400 metre altında saat 15 :10'da yangın çıktı. Çıkış kısmına yakın olanlar çıkmayı başardı. Maden ocağı zehirli dumanla doldu.


          

                    Kurtarma ekipleri seferber oldu. Ancak kayıplar çok derindeydi. Uzun bekleyişler sonrası acı kocaman ağır bir kaya gibi hepimizin yüreğine oturdu. O gün işe gitmeyen dayımın oğlu bütün arkadaşlarını bir anda kaybetti .Kardeşimin ders verdiği sınıflarda onlarca yetim , onlara destek olmak isteyen arkadaşları.. Yaşam durdu , eğitim durdu , her şey durdu Soma 'da.. Acıyı paylaşmak isteyenler bu sefer Soma 'ya aktı.. Uzun ve bitmek bilmez selalar okundu . Soma 'yı canlandıran KARA ELMAS bu sefer yasa boğdu ilçeyi. Acısı hala taze helede şahit olanların.O gün hastanede çalışanların , yakınların ,yetim kalıp hayata tutunmaya çalışanların , gözü yaşlı dulların...Artık Soma'da hiçbir şey eskisi gibi olmayacak...


                                      







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder