3 Şubat 2016 Çarşamba

HACKLEDİN DE NE OLDU?



                        Anthony Bouardain'i tanır mısınız ? Kendisi dünyaca çok ünlü bir şeftir. Tüm dünyayı dolaşır , gittiği yerlerin ünlü lezzetlerini tanıtır. Geçen Çin 'deydi . Genelde programda kendisini gezdiren biri olur . Bu programda açık açık hacker olduğunu söyleyen bir genç vardı . '' Üniversiteye gitmedim .'' dediğini hatırlıyorum. 

                  Bunları neredeyse unutmuşken dün bir massenger mesajı sonrası hatırladım . Mesaj ilimizin en ünlü kardiyoloji uzmanlarından birinden geliyordu. İki  kere ailecek görüşmüşlüğümüz vardı ve kayınpederimin doktoruydu . Ancak bana '' Doktor hanım dışında bir hitabı olmamıştı ve ''sen '' diye hitap etmezdi . Gelen mesaj :

_ merhaba iyi akşamlar nasılsın ? 'dı .

                    Acaba bu amaçları dolandırmak olan arkadaşlar bizi ne sanıyorlar? 
Dolandırılmak için beklediğimizi mi ?. Zaten ilk mesajda anladım .Eyvah doktor beyin hesabı çalınmış . Yine de devam ettim . Belki eşi ulaşmak istemiştir diye. 

_ Buyrun doktor bey ?

                   Cevaba bakın :

_ TTNET Ten ÜCRETSİZ cekiliş bileti dağıtıyorumda senide düşündüm senin tel faturalımıydı ( Noktalama işaretlerine dokunmadım )

_ Bu numara çok eskidi kimse yutmuyor 

                   Son cümlemden sonra mesajlar kesildi. Yine de insaflıymış küfür dolu cevap gelmedi . Çünkü bir süre önce benim face hesabımı çalanlar , beni savunan arkadaşlarıma çok çirkin cevaplar vermişler.

Şimdi soruyorum : Hackledin de ne oldu ? Benim anılarla dolu 5 yıllık hesabım gitti . Yepyeni bir hesap açtım . Üstelik  600 kadar kişi bir daha kandırılmamak üzere uyandı . 

                    Bir yerde hacker gençlerin asosyal olup sanal ortamda kendilerini başarılı hissetmek , bu şekilde değer görmek için bu işi yaptıklarını okumuştum .Değişik bir kulvar. Zannederim kendi içinde farklı uygulama alanları var . Kimi sırf dolandırıcılık amaçlı zahmetsiz , emeksiz yukarıda anlattığım gibi olanlar . 

                    Çin'li hackerın anlattığına göre ise çok zahmetli ve günlerce , gecelerce bilgisayarın başından kalkmamayı gerektiren bir uğraş . Meslek olarak tanımlayamadığım bir şey. Tabii filmlerde savunma sistemlerinde kullanılıp ülkelerini ve dünyayı kurtaranlarını da gördük ama gerçekle bağlantısını bilemem. En son gülümseten ekşi sözlük tanımını koyuyorum  ve ekliyorum . 

_ Doğuştan gelen güçlü yanlarınız gün gibi aşikar . Bunları toplum ve insanlık yararına kullanmak çok mu zor ? Ya da şöyle sorayım :
_ Eğlence anlayışınız bu mu ? Hesapları hackledin de ne oldu ?

'' Hacking denilen hadiseyi sadece 2-3 program kullanıp , trojan atmak ve zarar vermek olduğunu sanan gençlerdir genelde. Kendilerini sadece  algoritma nedir? diye sorarak yada 5 programlama dili saymalarını isteyerek moralmen çökertmemiz mümkün. Heveslerinin sonu hazin olan gençlerdir bunlar . Ya kendileri hacklenirler ya da bilgisayarları virüs kapar . Yazıktır , günahtır.''

2 yorum:

  1. Hackerlar...

    Neyse... Ben yeni keşfettim burayı... Artık gelirim... :)

    Bu arada, benim de ilk kitabım Ters Düz geçenlerde çıktı! :) Okursanız yorumlarınızı beklerim. Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Kafa Dergi :) Tabii bulduğumda okuyup yorumlarımı buradan paylaşırım .

      Sil