9 Ekim 2015 Cuma

AĞAÇ YAŞKEN EĞİLİR PROJEMİZ BAŞLADI





Dün Samsun Sağlık Müdürlüğü , Milli Eğitim ve Halk Sağlığı Müdürlüğü hep 

beraber bir projeye başladık . Son yıllarda giderek artan obezite ( aşırı şişmanlık ) hastalığı 

toplumsal sağlığımızı tehdit etmeye başladı . Hatta bazı araştırmalar her 5 kişiden birinin 

bu hastalığa sahip olduğunu gösterdi . 

Ben de bu proje içinde ilköğretim 1. 2. 3. ve 4. sınıf öğrencilerine sağlıklı beslenme ve hareketli 

yaşamı destekleme eğitimi verdim .

Çocuklar çok katılımcıydı . Konuyla ilgili çok soru sordular .

Kahvaltının önemini vurguladım . Her gün 1 yumurta yemelerinin çok sağlıklı olduğunu 

söylediğimde en doğal hali ile bir öğrenci şunu sordu. '' Haşlanmış yemek zorunda mıyım ? ''

Bir tanesi de aslında sevmediği domatesi nasıl sevdiği hale getirdiğini anlattı gururla .

Bu paylaşımlar bana çocukların zannettiğimizden çok daha sorun çözme odaklı olduğunu 

gösterdi . Mesela bazı çocuklar sağlıklı beslenmenin zihinsel ve bedensel gereklilik olduğunun 

farkında ve onlar için ne yediğinden çok yararı önemli .

Bazı çocuklar ise lezzetten ve yemek yemekten çok keyif aldıklarını , besinler zararlı bile 

olsa tadından vazgeçemeyeceklerini itiraf ediyorlar.

İşin ilginci bu iki gurup çocukta çok emin ve mutlu. Bu keyiften vazgeçmemek için anlaşmaya 

da hazırlar. '' Abur cubursuz bu hayat çekilir mi doktor teyze bari haftada bir kez hakkımız

 olsun . ''

Aslında düşününce bu gerçekten bir çözüm olabilir . Büyüme çağındaki çocukları her markette

 ailelerinden habersizce ulaşabilecekleri bu sadece boş enerji verici maddelerden tamamen 

uzak tutmak zor .  Gördüm ki onlara seviyelerine göre samimi bir bilgilendirici açıklama yapıp

karşılıklı bir anlaşma yapılabilir . 

Yani despot ve tek taraflı bir yasaklama yerine çocuğun da katılacağı ve fikrine önem 

verildiğinin hissettirildiği bir anlaşma ile iradesini kullanması ve geliştirmesi sağlanabilir.

Hatta bunun yazılı hale getirilmesi ve hakkını kullanacağı zamanların da eklenmesi bu forma 

çocuğun isminin yazılması , atabiliyorsa imzasını atması bilinçlenmesinde etkili olacaktır.

Eğitimler devam ettikçe gözlemlerimi sizlerle paylaşmaya devam edeceğim . Katkılarınızı ve

 tecrübelerinizi bekliyorum . Kendinizde , çocuğunuzda ya da çevrenizde büyüme gelişme 

döneminde ne gibi beslenme sorunları ile karşılaştınız ve nasıl çözümlediniz ?








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder