20 Ocak 2016 Çarşamba

HEM DOKTOR HEM ANNE OLMAK NASIL BİR ŞEY

Sadece annelikten , hastalıklardan , çocuk büyütme gibi konulardan bahsedeceğim bir blog açtım .'' doktoranne '' elbette benim de takip ettiğim , çok kapsamlı anne blogları var. Tecrübelerini bir hekim profesyonelliği ile aktarıyorlar. Benim yaratmak istediğim fark tecrübelerimizin üstüne eklemek istediğim sağlam bir üst bilimsel bakış . Yararlanmak isteyenleri beklerim. Arada önemli yazıları bu blogda da paylaşacağım. Ne de olsa telif hakkı benim :) Bu blogtaki ilk yazım :

                                       HEM DOKTOR HEM ANNE OLMAK NASIL BİR ŞEY ?



         Bu soruyu  şöyle cevapladı içimdeki ses :

     '' Daha hassas :) ve çoğu zaman da daha umursamaz '' . Evet gülümsemeyi de yansıttım size çünkü gülümsedim . Peki neydi beni tam burada gülümseten ?

       Diyebilirsiniz ki bu kadında daha bir soruyu cevaplamadan diğerine geçiyor. O zaman sıkı durun bir soru daha geliyor :) Sorular değil mi bizi ilerleten ? 

       İlkokul öğretmenim bir gün beni bir köşeye çekti ve dedi ki : '' Ayşen çok soru soruyorsun . Biraz da diğer arkadaşlarına fırsat ver. Tabii o zamanki çocuk dünyamda farklı yorumladım bu öneriyi . Bir süre hiç soru sormadım . Dengeleyemedim çünkü ... İsterim ki bu platformda soru sormaya çekinmeyelim. Ne derler demeden tecrübelerimizi yorumlarımızı paylaşalım ki birbirimize katkıda bulunalım. Annelik ve çocuk bakımı yaşadığımız devirde farklı , birbirimizin işini kolaylaştıralım. Teknoloji ve sosyal medyayı yararımıza kullanalım.

      Yazının başlığındaki soruya gelirsek ;

      Bebeğinin gaz koliklerinde , en son doğum yapmış arkadaşını arayacak kadar çaresiz . Öğrenilen kuru bilginin sağlam tecrübelerle desteklenmeden bir çöp olduğunu fark edecek kadar yanılmış . Kısaca sizden , içinizden biri.

      1.5 ay önce çocuğunun geniz eti ve bademcik ameliyatı sırasında özellikle bu ameliyatı çocukları atlatmış annelerin bloglarından araştırmış , aşırı yararlanmış biri. Belki bu deneyimleri tıp bilgisi ve bitmek bilmez öğrenme açlığı ile aydınlatıp , sağlamlaştırarak katkıda bulunmak isteyen bir anne... Tecrübelere , annelerin içgüdülerine ve önsezilerine çok güvenen bir kardeşiniz...

      Çocukları çok seven , onların bedensel ve psikososyal sağlıklı gelişimlerinin geleceğimizi güzelleştiren adımlar olduğunu düşünen bir sağlık eğitimcisi ... Belki de yaşadığınız bir başka annenin beklediği cevaptır. Ne dersiniz ?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder