25 Haziran 2015 Perşembe

ÖRNEK BİR HAYAT HİKAYESİ



                               ÖRNEK BİR MUCİT


                              Dean Kamen 'in hikayesini anlatacağım bugün sizlere. Kendisi bir girişimci ve mucit. Hayatıyla tasarladıklarıyla örnek. '' Girişimciler vites kutularına benzer. Fikirleri harekete ve büyümeye çevirirler '' sözünün canlı örneklerinden.



                              500 'e yakın patenti olan Kamen buluşlarının patentlerinden gelen gelirlerle her sene kazancını 2'ye katlıyor. 1989 Yılında kendisi gibi tasarım , teknoloji ve mühendislik aşığı öğrencileri toplamak için programlar başlattı. Her zaman insanların ilgi alanlarının onlara devasa farklar yarattığını savundu. Bakın kendisini nasıl anlatıyor :


                              '' Çocukluğumdan beri özellikle akşamları yatağıma uzandığımda aklıma nedense hep tam o anda dünyanın çeşitli köşelerinde sıkıntı çeken insanlar gelir. Kimi aç ve susuz , kimi hasta , kimi doğal afetzede.. Üstelik biz insan oğulları istesek , ama  gerçekten  yürekten istesek o sorunların çoğuna çözüm getirebileceğimiz halde...Bu yüzden inanın rahat uyuyabildiğim gecelerin sayısı azdır. İster buna hastalık deyin , ister ne derseniz deyin. Başkalarının derdi benim derdim. ''


                               Hayatını anlattığı cümlelerin ortasında tam da burada Hz. Mevlana 'nın daha önce okuduğum bir sözü geldi. '' Ben Şems'ten hissetmeyi öğrendim a dostlar ! Onu tanımadan önce sokaktaki fakirler zemheri soğuklarında titrerken ben ocak başındaydım. Samur kürk içindeydim. Kapımın önünde açlar dolaşırken , sofra başındaydım. Şimdi bütün açlar doymadan doymaz oldum. Bütün çıplaklar giyinmedikçe harlı alevlerin karşısında üşüyorum...''

                             Ne kadar benzer değil mi hissedilenler ...Mevlana gönüllü bu insan bakın hayat hikayesine nasıl devam ediyor.

                            ''Benim gibi hisseden ve kendi deyimi ile  muhtaçlara yardım eden , maddi sorunları asla olmayan çok sayıda başka tanıdıklarım da var. Ama onların yardım anlayışı sadece parayla sınırlı. Para bağışlayınca dertler sona eriyor sanıyorlar. Bağış paraları genelde çarçur olur gider. Ben ise dertlere çözüm üretmeye çalışıyorum.  Hem de çok paralara mal olmayan , can kurtaran. Yaptığım buluşlar aldığım patentler hep bu düşünce bazıyla oluşmuştur. Fakir bir aileden gelip buluşlarım sayesinde zengin oldum . Bu zenginlik sadece maddi olarak değil , yürekten , mutluluktan yana da .''

                           Dean Kamen'in icatlarından bazıları şunlar :

           * Evde kullanılabilen diyaliz aleti

           * Ginger olarak bilinen iki tekerlekli araç

           * Şeker hastaları için giyilebilir insülin pompası

           * '' Hissedebilen ''takma  kol ve bacaklar

           * Güneş enerjisi ile çalışan aletler

           * Merdiven çıkabilen tekerlekli sandalye

           * Çevre dostu su arıtma sistemi. Slingshot arıtma cihazı dünyadaki 1.1 milyar temiz içme suyu bulamayan insan için tasarlandı. Tezek dahil her türlü enerji ile çalışarak su arıtabiliyor. Kirli içme suyu nedeniyle her yıl 4 milyon insanın öldüğü düşünülürse , deniz hatta kanalizasyon suyunu arıtacak bu sistem müthiş bir buluş. Temiz su sayesinde Afrika hastanelerinin yarısının boşalacağı , deniz suyunun  Arap Yarımadası dahil dünyanın büyük bir kısmının yeşillendirilmesinde kullanılabileceği düşünülüyor.






                       Kamen'a kendisini en çok mutlu eden durumlar sorulduğunda şunu söylüyor. '' 39 yıl 
önce iki kolunu birden birden kaybetmiş bir gazinin kendi başına yapay kolu sayesinde suyunu içmesi , kaşıkla yemek yemesi ve artık onu bebek gibi beslemek zorunda olmayan karısının mutluluğu...''

                     Ben şu anda bu yazıyı yazan ellerimin ve kollarımın daha çok farkındayım . Ya siz ?


                             

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder