8 Eylül 2015 Salı

CANLARIMIZ İÇİN CANIMIZ YANIYOR !


Bir sürü yazı hazırladım sabahtan beri ama paylaşamıyorum... Şehitlerimize saygısızlık geliyor şu an başka şeylerden bahsetmek . Ben siyaset bilmem , yapmam . Bloğum siyasi fikri ne olursa olsun yüreği insan ve canlı sevgisi olana açıktır. 

Aslında niyetim sadece onlara hürmeten susmaktı . Fakat madem böyle kendime ait paylaşımlarımı yaptığım özel bir alan var yangın yerine dönmüş , proveke eden paylaşımların alevlediği ortamda ben de düşündüklerimi açık yüreklilikle paylaşmak istedim . 

Kabul ediyorum ben apolitik bir ailenin bilerek siyaset ve politikadan uzak tutarak büyüttüğü apolitik devletçi bir devlet memuruyum. En önemli değerlerimden biri de onsuz hiç olacağımı bildiğim vatanım ve bölünmez bütünlüğüdür. En sevdiğim devlet adamı yerine asla kimseyi koyamayacağım M. Kemal ATATÜRK ' tür. 

Bugüne kadar hep devlet memuru olarak çalıştım ve devletimi temsil eden hangi parti ya da kişi olursa olsun makamına saygı duydum . Bu benim için böyledir . Kişiler geçicidir , hükümetler geçicidir . Yapılan her iyilik en çok iyiliğin muhatabı tarafından hatırlanır . Rahmetli Turgut Özal ev kredisini çıkartıp bizi kiradan kurtardığında , annemler gönül teşekkürlerini oylarını vererek verdiler. Ne bileyim siyaset o günden beri güzel şeyler yapanlara oyla teşekkür gibi yer etti çocuk zihnimde.


Daha celalli daha politik yaklaşımlarla fikrini savunanları okuyorum . Bende mi bir gariplik var benim fikrime yakın paylaşımlarda bile agresiflik ve yıkıcılık görmek ağırıma gidiyor . Zıt fikirleri geçmeden haklı yanları da olabileceğini anlamaya ,görmeye ve gelişmeye çalışıyorum . 

Her zaman bir kişinin her şeyi tam anlamıyla mükemmel bilemeyeceği  , yanılabileceği ile ilgili pozitif inancım tartışma ve kaos zamanlarında yine yapıcı olarak imdadıma yetişir.

Belki böyle davranmamda yıllarca ambulans  , acil , 112 komuta doktorluğu yapmamın ve algısal gelişimimin de etkisi vardır . Hep sorun çözen ve hayatta tutmaya çalışan olmak insanı ister istemez en öncelikliler konusunda seçici yapıyor.

Hepimiz yandığımızda kimin daha haklı olduğunun önemi yoktur !

İçinde bulunduğun araç devrildiyse patlamadan önce içindekiler çıkarılır . Şöfor mü uyudu o an için tartışmak bile kimsenin aklına gelmez . 

Belki büyük afet ve kaza yaşayan ya da müdahale edenleriniz vardır. Böyle zamanlarda yaşatılması gereken insanlar vardır ve saniyeler çok kıymetlidir. 

Bugün acıdan ve öfkeden pişman olunacak yorumlar yapıldığını herkesin birbirine saldırdığını suçladığını , kendisi gibi düşünmeyeni düşman ilan ettiğini gördükçe bizi bu halde görmek isteyenlerin ellerini ovuşturma seslerini duyuyorum adeta . Eminim işler daha da bozuldukça kahkahalar da duyulacaktır.  Siyasetçiler eğitimini aldıkları gibi yeni duruma adapte olurken nice arkadaşlık ve ilişki aldığı yaralardan zedelenecek belki de kopacaktır...

Zihin acıya bir süre sonra alışır aynı beden gibi . Önemli olan acının en yoğun olduğu anlarda doğruyu yapmaktır . Evde yangın varsa doğalgazın kapatılması gibi hayatidir bu . Yangın kimin suçu her şey bitince sağduyu ile tartışılır . Gerekirse herkes hatasını görür ve sonucuna katlanır .  

Şu an toplumsal yangın yerine çevrilen vatanımızın  yangını körükleyecek değil , zaten bunu beklediklerinden düşmanı güldürecek davranış ve tepki kontrolsüzlüğüne düşmeden hikmetli davranacak ve konuşacak sağduyulu vatandaşlarına ihtiyacı var . Zaman siyasi fikir ne olursa olsun başta devlet büyükleri ve siyasetçiler olmak üzere VATANIMIZ İÇİN SAĞDUYULU OLMA , ACILI OLANA SAYGI GÖSTERME , BÜTÜN SORUMLULUKLARIMIZ BİTMİŞ GİBİ  SUÇLAYIP KAVGA ETME ZAMANI DEĞİLDİR ! 

ZAMAN BELKİ DE DUYGULARIMIZDA , YORUMLARIMIZDA VE PAYLAŞIMLARIMIZDA OTOKONTROLÜ EN ÇOK ELE ALMAMIZ GEREKEN ZAMANDIR !

Hele de paylaştığımız yalan ve çarpıtılmış bilgi içeriyorsa bilmeden kendi ayağımıza sıkıyoruz nefret ettiğimiz kurşunları.

Aksine cenaze evlerine acıyı ve sorumlulukları paylaşmak için gidenler gibi sağlıklı ve canlı olanların her zamankinden çok çalışıp üretip diğerlerine destek olma vaktidir . Bir şeylerin ucundan vatanımız için tutma vaktidir . Vatanını önemseyen her vatandaşla birlik olma vaktidir. Kaos zamanlarında en büyük darbeyi alan ekonomik çöküntüler ve ailelerin dağılması terörün yansıyan metastazlarıdır.

Organizmada bile  yara almış bölgeye organizmanın her yerinden takviye hücreler yardıma ve sorun halletmeye giderler .  Birbirlerini suçlamaz ve göreve itiraz etmezler . Üstüne düşeni yapmamanın organizmanın yok oluşu olduğunu kromozamal derinliklerinde bilirler. Bir ve birlik olup her biri farklılaşmış ve yeni ağır görevlerle sıkıntı zamanını aşar , sonra normale dönerler . 

Siyasiler kendileri adına galeyana geleni ne överler ne ödüllendirirler . En güçlü yanlarından biri de işlerine gelmeyeni çabuk unutabilmeleridir. Onlar da bugün vardır yarınsa yok .  (Gerçekten hakla adaletle iyi niyetle hizmet etmiş ,yaşayan ya da rahmetli bütün devlet adamlarını ve siyasetçileri tenzih ederim ) Aksine insan ilişkileriniz sizler gibi düşünmeyenler tarafından zedelenir . Daha ilerisi psikolojik rahatsızlıklardır . Demokratik tepki ve destek alanımız sandıktır.

Beni yazımdan dolayı istediğiniz gibi eleştirebilirsiniz . Benim gibi düşünün ya da düşünmeyin önemli değil tek cevabım '' Eyvallah' tır ''

Şehitlerimizin yüce ruhaniyetleri önünde saygı ile eğilirken onlara saygı konusunu çok derin tefekkür etmemiz gerektiğini düşünüyorum . Onlar ne ve kim için canlarını verdiler ? Onlardan geride kalan yavrular , eşler ve en değerli emanet VATAN neyi hak eder? Hak hikmetle zulmetmeden yerini nasıl bulur?

Tam bu noktada  değerli büyüğüm Ali Muhtar Tiftik Ağabeyimin paylaşımından bir cümle ile bitirmek istiyorum :

'' Fitne zamanları soğukkanlılığı ve sükuneti korumak Peygamber ( s.a.v) tavsiyesidir .''


5 yorum:

  1. ''ONLAR DA BUGÜN VARDIR ,YARIN YOKTUR''ÇOK GÜZEL YAZMIŞSINIZ ,FAKAT GİDERKEN VATANIMIZI DA YOK EDECEK GİBİ BİR GÖRÜNTÜ VERİYORLAR.BUNCA OLANLARDAN SONRA NASIL SAYGI DUYABİLİRİZ BAŞIMIZDAKİLERE?TÜRKİYE DE HANGİ MERCİ TAM İŞLEVİNİ YAPIYOR?BELLİ BİR HALK PROFİLİMİZ VAR MI SİZCE?BEN DE SİYASETTEN ANLAMAZDIM.BİR AĞIR CEZA REİSİNİN AĞIR KOŞULLARIYLA YETİŞMİŞ EVLADIYIM.ÖĞRENDİKLERİMİN VE BANA ANLATILANLARIN TAM TERSİNİ SEYRETMEKTEN BUNALDIM.ALTMIŞDÖRT YAŞIMA KADAR GELEBİLDİM.BÜTÜN İŞİM ŞİKAYET VAR'A ŞİKAYET YAZMAKLA VE BİMER'E İHBAR FORMU DOLDURMAKLA GEÇİYOR.EVET BEN DE FARKEDİYORUM COŞMALARI,FAKAT ELİ KOLU BAĞLI ENDİŞE İÇİNDE KALAN,YAŞANAN ÇİFTE STANDARTLARI ZİRVEDE OLAN ÜLKEMİZ VATANDAŞINDAN DAHA AKILLICA DAVRANMASINI BEKLEME LÜKSÜMÜZ YOK.BIRAKIN BİR KOL UZANIP ONLARIN AĞZINI KAPATANA KADAR İÇLERİNİ DÖKSÜNLER.ELDEKİ VATANDAŞ BİR GÜNDE BU HALE GELMEDİ,ZATEN CAHİLDİLER,O YÜZDEN BEKLENEN SONUÇTU.MESLEĞİNİZE ON SENE DİYALİZ HASTASI EŞİME BAKMIŞ BİRİ OLARAK ÇOK SAYGI DUYARIM.SİZE DE SAYGILARIMI SUNUYORUM.(AYRICA EN TEHLİKE ALARMI VEREN YER SANDIK OLDU MAALESEF. )

    YanıtlaSil
  2. Ben de size saygı duyuyorum yorumunuz ve içtenliğiniz için teşekkür ederim Sayın Ece Evren. Terörün asıl algı operasyonu olan toplumsal ayrışma ve güvensizlik ortamını körüklemesek hepimiz kazanırız.

    YanıtlaSil
  3. Ben de size saygı duyuyorum yorumunuz ve içtenliğiniz için teşekkür ederim Sayın Ece Evren. Terörün asıl algı operasyonu olan toplumsal ayrışma ve güvensizlik ortamını körüklemesek hepimiz kazanırız.

    YanıtlaSil

  4. ANADOLUM ANADOLUM

    Her santimine kurban olduğum
    Var mı? senin gibisi be Anadolum
    Karadan denize uzanmışsın boğum boğum
    Sanki al yazmalım selvi boylum

    Serin pınarlarından içmeye olmaz doyum
    Ya güzel kokun, alın,yeşilin ve morun
    Bulamam başka diyarlarda Mustafam ve Mahmudum
    Güneylim, kuzeylim, batılım ve doğulum

    Mehtaplı gecelerinde seyreylerim seni
    Mahsun mahsun...
    Anadolum Anadolum...

    Tanıyamadığım için seni inan kahroluyorum.


    M.Bülent


    YanıtlaSil
  5. Çok teşekkür ediyorum Sayın bülent zerin .Kaleminize sağlık .

    YanıtlaSil