31 Mart 2016 Perşembe

ZİHİNSEL KONTROL SAĞLAYANLAR NASIL DAVRANIYOR ?


                 

             Ben burada bir şeyler yazıyorum diye aman beni her şeyi hayatında tam olarak uyguluyor , tam olarak davranış olgunluğuna erişti zannetmeyin ! '' Akıl yaşta değil baştadır .'' sözünü her daim bana yaşatan bir ergen annesiyim . Bu ilahi hediyeye çok şükretsem de gerçekten kızgın olduğumda yaptığı gayet olgun ve bilgece yorumlar olay anında çok batıyor. Öfkem geçip olayları daha objektif değerlendirdiğimde kızgınlığım yerini pişmanlığa bırakıyor. 

             Kendime şefkatle yaklaşıyor ve hepimiz için anetteinselberrg.com' da ayrıntısına ulaşabileceğiniz yazı dizisinden alıntılar yapıyorum . Çünkü benim beceremediğimi beceren insanlardan bahsediyor . 

             Zihinsel olarak güçlü olmak bize ne sağlar ?

             Yazı dizisi der ki ; zihinsel olarak güçlü olmak genellikle ne yaptığınız ile değil , ne yapmadığınız ile alakalıdır. Aslında düşüncelerinizi , duygularınızı ve davranışlarınızı kontrol etme sanatıdır. Yazar Amy Morin'in kitabından şu can alıcı noktalar alınmış . Daha bu sabah öfke kontrolü sorunu yaşamış olan birisi olarak çok dikkatimi çekti doğrusu :) Kendimden yorumlar eklediğim de doğrudur bu arada :)

1- Zihinsel olarak güçlü insanlar kendileri için üzülmekle vakit kaybetmezler.

             İtiraf edeyim ilk olarak böyle bir yaklaşım beklemiyordum . Diyelim ki bizi çok yıpratan ve üzen durumlar yaşandı. Ne yapıyoruz ? Önce kendi zihnimizde defalarca olayı döndürüyoruz . Sonra en yakınlarımızdan başlayarak olayın kendi tarafımızdan yaşanmış ve algılanmış şeklini tekrar tekrar paylaşıyoruz. Yaşanan değişiyor mu ? Hayır ! Üstelik partneriniz haklı bile olsanız tekrar tekrar anlattıklarınızı bir süre sonra dinlemek istemeyecek ve istemeden de olsa kendi ilişkinizi de zedeleyeceksiniz. 

            Üzülmek doğal bir duygu ama aşırıya kaçtığında size hem zaman kaybı hem de enerji kaybettirecek.

            Olumluluk dozunu dengeleyerek yaşadığınız olaylardan ders almaya çalışmak belki de en ilerletici davranış şekli...

2-İpleri başkasının eline vermezler.

            Burada davranışlarınızı kimin belirlediği önem kazanır. Siz sürekli beni beğensinler , takdir etsinler gibi amaçlarla hareket ediyorsanız insanların en ufak yaptıklarınızı fark etmediği yada takdir etmediği hallerde kızgınlık ve öfke duygusu yaşamanız muhtemeldir. Tam burada kendime koca bir iğne batırıyor çuvaldızı size bırakıyorum :) 

3-Değişiklik yapmaktan çekinmezler.

            Erteleme davranışı , üzerine uzun uzun yazılacak bir diğer konu . Burada kısaca yaşam kalitemizi arttıracağına inandığımız bir değişiklik istiyorsak biraz rahatımızın kaçmasına hazırlıklı olmalıyız diyor ve kesiyorum. Değişikliğin de aşamaları var. Karar öncesi , düşünüp taşınma , hazırlık , eylem ve eylemi devam ettirmek . Unutmamak gerek . Ne kadar çok beklerseniz o kadar çok zorlaşır !

Devamı var...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder