28 Aralık 2015 Pazartesi

KİŞİLİĞİN ÖNEMİ



Kişiliğin öneminin altını çizen eski bir hikaye paylaşmak istiyorum. Muhtemelen daha önce okudunuz ancak başta kendim olmak üzere hepimizin tekrar tekrar okumasında yarar sağlayabileceği bir noktaya dokunuyor. Hiç durmaması gereken kişilik gelişimi .

Kişilik nedir o zaman ? Bireyi diğer bireylerden ayırt eden , tutarlı olarak sergilenen , bireye özgü özellikler bütünüdür. Kişilik gelişimi ise bireyin sosyal ve fiziksel çevresi içinde tutarlı olarak gösterdiği kişilik özelliklerinin oluşumudur. Doğuştan gelen ana babalardan çocuklara genlerle geçen özelliklerle , çevresel etmenlerin kişilik gelişiminde etkili olduğu bilinir. Bu özellikler düşünüldüğünde herkesin kişiliği kendine özgü , tek ve özeldir.

Hikayemizde bilge bir ekonomi hocası öğrencilerine sınıfa daha ilk girdiği anda , tebeşirle tahtaya kocaman bir ( 1 ) rakamı çizer. '' Bakın...'' der. Bu , kişiliktir. Hayatta sahip olabileceğiniz en değerli şey...''

Sonra ( 1 ) 'in yanına bir ( 0 ) koyar. '' Bu , başarıdır. Başarılı bir kişilik ( 1 )'i (10) yapar.''

Bir (0) daha ... '' Bu , tecrübedir . ( 10 ) iken ( 100 ) olursunuz.''

Sıfırlar böyle uzayıp gidiyor der : Yetenek ... disiplin...sevgi...

Eklenen her yeni ( 0 ) 'ın kişiliği 10 kat zenginleştirdiğini anlatır hoca...

Sonra eline silgiyi alıp en baştaki (1 ) 'i siler . Geriye bir sürü sıfır kalır. Ekonomi hocası sözlerini şöyle bitirir : 

'' KİŞİLİĞİNİZ YOKSA , ÖBÜRLERİ HİÇTİR ! ''

*******                ********                *******             *******               *******            *******

3 yorum:

  1. Merhaba blogunuzu takibe geldim izleyiciler kismini goremedim. Alamafim takibe :( bloguma beklerim izleyiciler iismi olusunca blogumda blogunuza dawet ederseniz hemen ugrarim

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim şeyda nur Dinçer.Bloğumun kenar çubuğunda var aslında .Hakkında üzerinde .Ben sizi takibe aldım .Face Aysen Cankaya. Twitter @AysenCankaya55 Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkür ederim şeyda nur Dinçer.Bloğumun kenar çubuğunda var aslında .Hakkında üzerinde .Ben sizi takibe aldım .Face Aysen Cankaya. Twitter @AysenCankaya55 Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil