25 Aralık 2015 Cuma

ÜVEY ANNE DEHŞETİ VE BIRAKTIĞI İZLER



Haberlerde izlediğimiz son derece üzücü üvey anne dehşeti hepimizin ruh dünyasında derin izler bıraktı. Çocukluğumuzdan beri dinlediğimiz masallardaki üvey anne algısını desteklercesine canımızı sıkan bu görüntülerle ilgili bir kaç tespitim var .

Uzun yıllar boyunca acillerde ve sağlık ocaklarında yaptığım mesleğim sırasında çok fazla aile içi tacize ve şiddete tanık oldum . Üzülerek söylemeliyim ki bunların çoğu öz anne ve babalar tarafındandı.

Çocuklarımız bize bu dünya hayatında verilmiş en değerli emanet ve misafirlerdir . Misafirler  diyorum çünkü zamanı gelince yuvadan kendi kanatları ile uçacak kuşlar gibiler aslında. Çocuklarımız ve gençlerimiz şefkatimizi en çok hak eden grup. Öyle ki  bu şefkati almadıklarında başka yerlerde arayacakları da aklımızdan hiç çıkmamalı.

Ben tamamen ümitsiz ve güvensiz değilim . Çünkü bizzat şahit olduklarımdan biliyorum ki bu dünyada kötüler kadar iyiler de var. Çok kötülerin karşısında mutlaka bir çok iyi var. Aynen Merkez Efendi HZ.lerinin üstadına verdiği cevap gibi dengeleyen bir Yaratıcı'ya iman insanın gönül dünyasını bulandıran her olayda imdadına yetişiyor. Evet bazı suçlara bu dünyada verilen ceza hiç bir vicdana yeterli gelmiyor.

Bu son olaya bakarsak öyle vicdanlı , hassas , üvey anneler ve babalar gördüm ki alınlarından öpülesi . Bir şekilde kaderin onlara emanet ettiği canlara gözü gibi bakan . Tüm insanlığa , çevreye , hayvanlara duyarlı .

Bunlar bana ''İNSAN'' kavramını derin derin sorgulatıyor. İnsan içinde sonsuz sınırsız kötülük  ve sonsuz sınırsız iyilik çekirdeklerini beraber barındıran bir ağaç gibi . Hangisi sulanırsa o yönde meyve verecek . O zaman iyilik ve kötülük çekirdeklerini şefkatle sulamak lazım. İyilik büyüsün ve sonsuz meyve versin . Kötülük ise iyiliğin gücü karşısında sinsin .

*******            ********       *******

İyi hafta sonları ve hayırlı Cuma 'lar dilerim... Ayşen Çankaya

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder