23 Mart 2015 Pazartesi

KOÇLUĞUN SAĞLIKLISI

               İçime sinmeyen uygulamaları ile bir süredir takip etmekteydim sağlığa müdahale eden ve diyet ,egzersiz ve masaj önerileri verip kendilerine'' koç!'' diyenleri... Haklarını yemeyeyim bazılarının sağlık için iyi bir şeyler yapmaya çalıştıklarını da görüyorum. Ancak 17 yıllık deneyimli bir tıp doktoru olarak bazı uygulamaların bedensel ve psikolojik sağlığı tehdit ettiğini düşünüyorum. Allerjisi ve diyabeti olmayana istediğin kurabiyeyi öner ama genel sağlık uygulamalarını her önüne gelen yapabilmeli mi?Yaşam denince aklınıza ilk ne geliyor? En büyük bilgeler ,filozoflar bulundukları toplum şartlarının etkisi altında kalıp hayata anlam vermişlerdir. Yaşam genel anlamda canlılık içeren her birimi kastederken insan yaşamı denince konu biraz derinleşiyor. Önemli olan o yaşamı yaşayan bilinçli insanın yaşadığına yüklediği anlamdır.                                                                                                                                                                                                                                                                                                
Anlam da ''an'' yani şimdi yaşanana yüklenen mana demektir. Örneğin yaşamının amacını yitirme ve değersiz bulma gibi hallerde depresif ruh halleri karşımıza çıkar. Sağlıklı bir ruh sağlığı elbette sağlıklı bir bedenle mümkündür. İşte burada devreye giren  yaşam koçluğu başına sağlıklı ibaresi gelmeden güdük kalmıyor mu sizce de ? Türkiye'nin ICF akreditasyonlu koçluk eğitimi veren çok değerli bir akademisinden profesyonel koçluk eğitimlerimi almaya başladığımda öğrendim bu gerçeği. İtiraf ediyorum, ''Yaşam Koçluğu'' tanımını ilk duyduğumda heyecanlanmıştım. Herkesin önce kendi yaşamının liderliğini ele geçirmesi ve bunun için bir şeyler yapmaya çalışması harika. En azından kaliteli  temel koçluk teknikleri eğitimi almış birinin yaşamları değerlendirmesine itirazım yok ama konu sağlık olunca fırsatı paraya çevirmeye çalışanlar da popüler olan koçluk ismini yanlış kullanabiliyorlar. Yaklaşık 6 aydır koçluk eğitimleri alıyorum ve bu işin ne kadar ciddi bir emek ,zaman ve deneyim istediğine şahit oluyorum. Medyada da melek koçu ,depresyon koçu ,rüya koçu gibi tabirlerle karşılaştığımda sadece gülümseyemiyorum artık...
İnsan kavramı çok geniş anlamlar ihtiva eder. Tamamlayıcı geleneksel tıp uygulamaları asırlardır bu topraklarda İbn-i Sina' lar , Lokman Hekim'ler tarafından insanı ruhsal ve bedensel bir bütün olarak kabul edip uygulanmıştır. Bu büyüklerin kendi imkansızlık dönemlerindeki olağanüstü gayretlerini hayranlıkla takdir ediyorum. Bilimsel olarak ilerlediğimiz devrimizde de bir an evvel yasalarla ciddi eğitim alan insan sağlığı ile ilgili deneyimli SAĞLIKLI YAŞAM KOÇLARI  korunmazsa sağlığı tehdit eden uygulamaları olanlar her geçen gün artacaktır. Ben kendi adıma sağlık uygulamaları yapan koça şunları rahatlıkla sorarım : 1-Temel koçluk modül eğitimini nereden aldın? 2- Sertifikaların ve eğitimlerin ne üzerine? 3-Bireysel koçluk ile sağlık uygulamalarını ne amaçla yan yana getiriyorsun?   HEPİMİZE SAĞLIKLI YAŞAMLAR DİLERİM..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder