2 Mart 2015 Pazartesi

YAŞAR KEMAL 'İN ARDINDAN

             02.03.2015  YAŞAR KEMAL ile beraber çocukluk anılarımın bir kısmı da toprağa veriliyor gibi hissediyorum. Edebiyat öğretmeni bir babanın gelişmiş kütüphanesi ile büyüyen çocuk gözümde kalın bir romandı o günlerde İnce Memed...Bizim evimizde annemle babamın yaşadığı yıllardaki siyasi sıkıntılar sebebiyle kendi rahatın için siyaset ve politikadan uzak dur inancı vardı. Buna rağmen kitaplara siyasi sansür uygulanmaz hepsi edebiyat dünyası içindeki varlığı ile kabul edilir ve saygı duyulurdu. Ben Yaşar Kemal'in sanatına saygı duyuyorum. Adalet değeri ,eşitlik değeri çok yüksek insanlar aslında hayatları boyunca taşıması zor bir sorumluluğu hissederek hayatlarını onurlandırmayı seçerler...Koçluk yolunda insanı anlamaya çalışan benim için çok açık bir örnek oldu saydığım değerler açısından.
 Koca çınarın daha önce hiç bilmediğim hayat hikayesini ve o derin cümlelerin ardındaki duygulu yüreği anlamaya çalıştım. En ağır travmasını 5 yaşında babası gözlerinin önünde camide öldürülünce yaşadı. Bu ölümden sonra saz çalmasının annesinin aşık olup diyar diyar gezer korkusu ile engellenmiş olması ilginç bir hayat detayı. Asıl adı Kemal Sadık Göğceli  ve bize şunları söylemiş :  ''Benim için dünya bin çiçekli bir kültür bahçesidir .Bir çiçeğin bile yok olmasını, dünya için büyük bir kayıp sayarım.''  ''Ben etle kemik nasıl birbirinden ayrılmazsa sanatımın halktan ayrılmamasını isterim.''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder