19 Haziran 2016 Pazar

BEREKET TATLISI



                   Ramazan Ayı elle tutulur , gözle görülür şekilde bereketiyle gelen bir aydır. Dikkat ederim bu ayda daha önce aklıma gelmeyen pratik çözümler geliverir. Mutfağım da bundan nasibini alır.

             Geçen gün küçük çocuğuma sevdiği keki yaptım . Ancak acele ettiğimden üzümleri unlamadım ve tabiki dibine bir kaç tane yapıştı . Ne kadar soğuttuysam da kekin bir parçası kalıpta kaldı ve dağıldı. Görünümü bozulmuş keklerle pasta yapıldığını duymuştum . Hemen küçük kare borcama sıkıştırarak dağıttım. Üstüne 50 gram kadar fıstıklı çikolatayı bıçakla küçük küpler halinde keserek dağıttım. Üstüne bir muzu dilimledim . En üste de muzlu puding yaptım. Pudinge yağ koymadım. Kekte cevizli-üzümlü ve sıvı yağlıydı. Yani gayet besleyici ve lezzetli oldu . 

            


            Bugün de aynı kekin kalanını kullandım. Dünkü taban kekleri biraz dağıldığından puding sıcakken ince bir katman döktüm. Şeftali ve muz dilimledim. Biraz ceviz kıydım. En üste soğuyan çilekli pudingi döktüm. Onun üstüne de meyveli sos yaptım . Her şey değerlenmiş oldu . Eminim içinizde kalan malzemeleri değerlendiren ne cevherler vardır . Püf noktalarınızı yorumlara yazarsanız sevinirim . Belki böylece bu mübarek ayda mutfakların bereketine katkılarımız olur. Saygılarımla :)



19.06.2016



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder